Načini utrjevanja besedišča v 2. in 3. razredu
Naša sedanja tema je šolska učilnica. V nadaljevanju najdete nekaj idej za dejavnosti, ki jih lahko izvajate z učenci (starši pa s svojimi otroki) za utrjevanje besedišča.
Primer je predstavljen za osnovno besedišče v razredu: a desk, a chair, a window, the door, a bookcase.
Introducing vocabulary
Vsak učenec v krog
prinese svinčnik, od mene pa dobi pet praznih lističev.
Besede
se naučimo po metodi odmeva. Učenci vsako besedo, ki jo pokažem in izgovarjam,
narišejo na svoj listič.
Nato
vse kartice položim na tla in povabim, naj otroci s svojimi lističi
naredijo enako. Kadar se dotaknem svoje kartice, se tudi otroci dotaknejo
svoje. Večkrat ponovimo.
Otroci
nato lahko razporejajo svoje lističe k predmetom v razredu in
jih nato po navodilu tudi pobirajo. Pika,
bring back the bookcase card, please.
Nato kartice obračam z navodilom Turn around the desk card. / Turn around "the chair".
Učenci nato v parih utrjujejo besedišče na enak način.
Knock-knock
Zberemo
vse slikovne kartice. Učencem naročim, naj zaprejo oči (lahko tudi ležejo na
tla). Sprehajam se po razredu, se približam
eni od stvari, ki smo jih vadili
in nanjo dvakrat potrkam. Otroci
na moj znak zakličejo, na kaj sem potrkala. Lahko določimo tudi enega od
učencev, da prevzame vlogo učitelja in trka po razredu.
Classroom Objects Touch
Otroci
se zberejo na sredini razreda. Ko zakličem: »Touch
the door!« se vsi dotaknejo vrat. Po nekajkratnih ponovitvah v igro umestim še ostalo znano besedišče (barve
…).
Hide and Find
Za
igro potrebujem majhno igračko (npr. medvedka Srečka – Lucky). Otroci naj
zaprejo oči, jaz pa ga skrijem nekam blizu predmetov o katerih smo govorili.
Prostovoljca pošljemo iz razreda in skrijemo medvedka, ko pride v razred, ga usmerjamo z besedo »hot«, če se
nahaja blizu oz. besedo »cold«, če je daleč od mesta, kamor smo skrili
medvedka.
Find Me in the Classroom
Preberemo
kratko zgodbico o pikapolonici, ki se je skrivala v razredu. Ob vsaki sliki
ponovimo besedišče, nato pa skušamo najti skrito pikapolonico.
T (reading from page 1): »Hello, I'm
Liana Ladybug. Look, she's in a classroom. What's this (points at the door)?«
S: »Door!«
T: »Yes, that's right. And what
colour is it?«
S: »Red!«
T: »Yes, it's red.« Oh, let's look.
Where is Liana Ladybug?«
S: »Chair!«
T: »Oh yes, there she is – under the
chair! Repeat »Under the chair.«
S: »Under the chair.«
Ko
ugotovim, da učenci zgodbo spremljajo in razumejo, jim malce ponagajam in
sprašujem po lokacijah, ki niso prave.
Gradivo najdete na: http://www.eslkidstuff.com/esl-kids-readers.html#.V9fWYU2LTIU
Vocabulary Basketball
Potrebujemo
koš za papir in dve papirnati žogi
(lahko iz časopisnega papirja). Naredimo dve skupini in jih postavimo pred na isto razdaljo pred koš.
Premešam slikovne kartice. Oba prva igralca vržeta žogico. Če zadeneta koš,
imata možnost poimenovanja slikovne kartice. Če jo igralec poimenuje pravilno,
skupina dobi točko. Zmaga skupina z več točkami. Otroci so naaaaaaaaaajbolj uživali pri igri Vocabulary Basketball: