Hello and welcome again!
Pri uri angleščine se trudim govoriti v angleščini. Na začetku se bo zagotovo zgodilo, da otroci veliko stvari ne bodo razumeli. Zato je zelo pomembno, da smo vsi skupaj pri delu zbrani in da sodelujejo vsi naši čuti. Ker bom veliko stvari pokazala z gibi, včasih kaj narisala, pokazala knjigo, slike … torej gledamo, poslušamo, vonjamo, tipamo, da v naše možgančke pride čim več različnih dražljajev.
Veliko bomo delali po metodi odmeva. To pomeni, da bodo otroci moj odmev. Kadar bom želela nekaj povedati sama, bom z rokami pokazala nase, kadar bom želela, da so otroci moj odmev, bom pokazala nanje in oni bodo ponovili povedano. Tu se že na začetku lahko pohecamo z raznimi živalskimi glasovi, blablablaji in hahahaji.😃
Poskusili bomo s štirimi razrednimi pravili, ki jih bomo vsako uro ponovili. Čez čas jih bodo povedali otroci sami, morda celo dežurni učenec in bom jaz skupaj s sošolci njegov odmev.
CLASSROOM RULES
·
Looking
eyes. (echo & gesture)
·
Listening ears. (echo & gesture)
·
Quiet mouth. (echo & gesture)
·
Helping hands. (echo & gesture)
Pravila povzamemo tudi v maternem jeziku. Kasneje lahko dodamo tudi: Sit nicely and listen. Follow
instructions. Raise your hand and wait. Clean up after yourself. Use English.
Ponovimo tiho, glasno,
morda tudi hitro, počasi.
Speaking clearly, speaking loudly, speaking in a healthy way
Pri angleščini je jasna
izreka zelo pomembna. Prav zato bomo nekaj časa na začetku vsake ure namenili
tudi ogrevanju naših govoril. Ker pri delu nosim masko, mi bo svoj jeziček in
usta posodila lutka Gingo.
- S prsti nežno masiramo stičišče zgornje in spodnje čeljusti, brado in lica, kotičke ustnic. Z nežnim tapkanjem sproščamo obrazne mišice.
- Sedemo na tla, noge prekrižamo, hrbet zravnamo in popek potegnemo noter. Pri pevskem dihanju, ki nam omogoča tudi pravilnejše dihanje pri govorjenju, je pomembno, da se telo ne »sesede«. Trudimo se obdržati dolgo hrbtenice in razširjene pozicije telesa. Vdihnemo skozi nos, izdihujemo na »s«. Vmes z jezikom ustavimo odtok zraka iz telesa (istočasno prekinemo »s«). Pri skupinskem petju nakazujem trajanje izdiha in tišine (ne dihamo med »stop«).
- Predstavljamo si, da mirimo dojenčka, zelo nežno, tiho: »šššššššš« »š____« brez vmesnega diha, nato ponovimo z vmesnim dihom in nato z odsekanimi, ostrimi vmesnimi premori.
- Predstavljamo si, da imamo pred sabo krožnik vroče juhe. Našobimo ustnice in z enakomernim tokom zraka pihamo v juho, da jo pohladimo. Z glavo počasi krožimo, da zrak doseže krožnik v celoti.
- Nato namišljeno juho srebamo z glasnimi zvoki, cmokamo ob jedi.
- Smejanje: smejimo se kot velik in debel možak: »Ho, ho, ho, ho!«, nato kot čarovnica: »Hi, hi, hi, hi, hi!« Nadalje smejanji povežemo v prehajanje iz nizkega v visoko in obratno.
- Obrnemo se v krog in iztegnemo nogi. Ob deklamiranju pesmice se dotaknemo ustreznih delov telesa, v našem primeru lic in brade. Cheek, chin, cheek, chin, cheek, chin, nose. Cheek, chin, cheek, chin, cheek, chin, toes. (Tradicionalna)
- Noge imamo še vedno iztegnjene, s prsti po ritmu izgovorjave potujemo od bokov do prstov na nogah. Začnemo s »ziki-ziki-ziki-ziki-ziki-ziki-zek«, nato nadaljujemo z vokalom, s katerim smo končali (zeke…zak…zaka…zok…zoko…zuk). Spreminjamo višine, jakost izgovorjave. Nato enak vzorec ponovimo še po sošolčevem hrbtu ali po njegovi levi roki in rami, medtem ko sedimo v krogu.
Hello Song
Učence pesem naučim z metodo
odmeva. Spreminjam višino in glasnost, poleg
uvedem tudi gibe.
Hello,
hello, what' s your name?
Hello,
hello, what' s your name?
My name is Gingo,
my name is Mateja …
Nice to meet you!
Pesem večkrat ponovimo, učencev spodbujam, naj z
izgovorjavo sodelujejo po svojih močeh.
My egg sounds
differently than yours
Ker pa bomo pri angleščini poleg jezička morali uriti tudi svoja ušesa, učence povabim v krog, kjer bomo urili tudi poslušanje. Otroci iz škatle z jajčki izberejo vsak svojega. Vsak jajček ima svoj par, ki zveni popolnoma enako. Učenci potresejo jajček in ugotovijo, kdo ima njegov par. Pari se usedejo skupaj.
Nato vstanemo in ob gibanju po razredu ponovimo pesmico What's your name?. Vmes s čarobno paličico tudi začaram, da se pari zamenjajo. Z okroglim ksilofonom dajem ritem, kako hitro naj se otroci med seboj rokujejo. V nadaljevanju uvedem tudi pozdrav Good Morning, kar pomeni dobro jutro, saj se bomo z učenci srečevali v jutranjih urah in je prav, da se znamo pozdraviti tudi na ta način.
Good Morning greeting
Pri sebi imam
čarobno paličico. Ta paličica bo učencem pokazala načine gibanja. Ko bo
zaukazala »STOP«, se učenec obrne k najbližjemu sošolcu, mu poda roko, ga
pogleda v oči in mu reče Good Morning (lahko tudi Hello).
Načine gibanja
spreminjamo (jump, jump, jump / turn around, turn around / walk, walk, walk /
skip, skip, skip / dance, dance, dance / skate, skate, skate …).
Superman, bulldog,
ballerina
Igrali se bomo igro Superman, bulldog, ballerina. Igra
deluje na način igre Dan, noč.
Pri Supermanu otroci
iztegnejo eno roko predse kakor Superman, ki leti, pri balerini jih sklenejo
nad glavo in stopijo na prste, pri buldogu pa jih pokrčene v komolcih
pritisnejo na prsi in pokažejo jezen pogled. Govorim besede, otroci pa se nanje
gibalno odzivajo. Kdor se zmoti, se usede na tla in opazuje sošolce ter pomaga
določevati, kdo se je zmotil.
Off you go
Otroke povabim v krog. Igro Off you go začnem tako, da stopim v sredino
kroga ter nato izberem določenega sošolca, s katerim želim zamenjati mesto. Rečem mu: Gašper, off you
go. Gašper potem poišče nekoga, ki ga bo zamenjal, jaz pa počepnem. Igra se
konča, ko čepijo vsi otroci.
Komentarji
Objavite komentar
Be nice. Be brave. Be yourself.