Utrjevanje preko iger ... ki jih otroci izdelajo sami

Igra je resna stvar, pravi Mia.
Čeprav nisem niti na desetini poti, ki jo je prehodila in uhodila Mia Selič s svojim pristopom, se počasi učim, prav počasi pa tudi opogumljam, da vajeti učnega procesa sem in tja prepuščam tudi svojim učencem. Ne vem, kako je z vami, ampak jaz se običajno dobro počutim, ko stvari načrtujem, izpeljem in reflektiram na svoj način. Sama. Ko pa smo bile s sodelavkami pred dvema tednoma na  učnem sprehodu na OŠ Martina Slomška na Vrhniki, sem vzela v razmislek izjavo tamkajšnje učiteljice geografije, ki pravi, da otroci še kako znajo in zmorejo in da naša pot ni vedno edina možna, edina prava in pač ... edina. 

Pa sem zajela sapo, se prijela za nos (hja, še vedno se mi ne uspe popolnoma prepustiti) in  ... prvič skočila v  takšno uro utrjevanja. Uro, ki jo ustvarjajo učenci na podlagi mojih minimalnih usmeritev. In moje maksimalne razpoložljivosti za pomoč tekom ure seveda:)

Učence sem nameravala na podlagi žreba razdeliti v pare. Nekje sredi sprehoda do kuverte s pošastki, ki se združujejo v  pare, me je prešinilo, če bi se šli danes pare na fant-punca. In veste kaj, izkazalo se je kot ODLIČNA izbira.  

Na mizo sem pripravila kupček pisanih, barvnih listkov, nato pa dala usmeritve: učenci bodo v parih utrjevali besedišče, tako da bodo sami naredili in odigrali didaktično igro.

Skupaj smo nanizali nekaj predlogov, ki jih poznamo:

Memoryiščejo pare besed ali pare slika-beseda.

Snap: na kartončke zapišejo besedišče, ki ga želijo utrjevati. Naredijo dva kompleta. Nato izmenjaje na mizo polagata kartončke, kar pospremita z  izgovorjavo besedišča. Če položita enak kartonček, tisti, ki hitreje z  dlanjo udari ob mizo in zakliče: »Snap!« pobere kartonček.

Make a line: učenca naredita kartončke, nato pa jih po navodilu sošolca postavljata v vrsto. Učenca v paru drug drugemu (izmenično) dajeta navodila. Učenca v paru (za pregrado) postavljata like, tako kot narekuje eden od njiju. Pravilnost preverita tako, da odmakneta pregrado.

Karte in igre s kartami: določijo, katera karta je najmočnejša oz. več vredna. Tista pobere drugo karto.

Bingo: naredijo tablice in kartončke.

Sem pa učence spodbudila, naj predstavijo tudi svoje, čisto lastne igre. In nekateri so jih! 

Na tablo smo nanizali tudi tri podsklope v zadnji obravnavani temi, seveda pa so jim učenci lahko dodajali  tisto, za kar so imeli občutek, da bi pri njihovem paru potrebovalo še nekaj vaje.

Med delom v skupinah včasih predvajam pesmi, ki se jih  učimo, včasih pa klasično glasbo.
TALE GLASBA je v oddelkih, ki jih  poučujem, naravnost WOW! Zato, ker je oh in sploh čudovita, predvsem pa zato, ker je čudežno pomirjujoča. Vedno, kadar v ozadju igra glasba, smo z učenci dogovorjeni, da je glasnost pogovarjanja v paru ali skupini lahko tolikšna, da ne preglasi glasbe. In navadno je ta metoda precej uspešna, da ohranimo neko "zdravo glasnost" pravim jaz.

Vas zanima kaj so ustvarili moji tretješolci? 
Watch and learn:)))

Working ...

 
 Black Peter in process.

 Read and tell in  English.

I've got shoe, who's got dress?

Memory - days of the week.

Colourful quiz.


 Minecraft Days of the week pyramid.

 Instructions.

 Memory No. 2.

Brain Box - look at the picture and name the things in English.

 Card War

Clothes Brain Box


Komentarji

Priljubljene objave